PYSSEL FÖR SJÄLEN


Foto: Daniella Witte 2011

Adventstiden ger mig inte bara fridfull stämning i sinnet den framkallar också själa-intresset för pyssel och skapande i åt ett litet annat håll än det jag alltid annars jobbar med. Nostalgin från när jag var liten kommer fram, då jag satt vid köksbordet med min mamma och klippte tomtar och målade flirtkulor med piprensare som skulle hänga i granen. Nu gör jag i stället sådant med mina egna barn men jag försöker också få till ett och annat pyssel som kanske mer tilltalar den vuxna smaken.


Foto: Daniella Witte 2011

Som de här vackert handarbetade trästjärnorna som jag förra året fyndade billigt på loppis. Med svart sprayfärg fick de ett nytt modernt liv och så valde jag att hänga dem som en vägg dekoration i stället för i våra fönster som man skulle gjort för trettio år sedan. I dag ska jag ge mig ut på en inspirationsrunda, vilket jag inte gjort på väldigt länge, och då kommer jag besöka Erikshjälpen för att sakleta. Jag hoppas där på att bland annat hitta ett nytt DIY-projekt för årets juldekoration.
Silverkottarna på brickan är ett lyxigt komplement och kommer från By Nord som går att köpa i min butik väldigt snart.

Måste passa på att säga att det är så fantastiskt med att se så många läsare här varje dag. 
Tusen tack alla ni!


Kram Daniella


13 kommentarer:

Unknown sa...

Hej!
Så inspirerande att titta in hos dej.
Och vilket urfint DIYprojekt.
Älskar pyssel och fix, och just denna tiden är inspirerande som den är.
Superfint inlägg!

kram Anette

Jessica - Svart på vitt sa...

Jättefint pyssel! Och du har ju så fint hemma.... Suveränt att kunna återanvända gammalt pynt!

Kram

Fröken Generös sa...

Så många bra ideér! Helena :-)

Marie L sa...

Hej!
Tack för alla trevliga tips. Kommer du även att få in keramikdjuren/figurerna från BY NORD?

Daniella Witte sa...

Marie, igelkotten och ekorren kommer också in snart!

kristin på krickelin sa...

Tackar ödmjukast för bästa pysseltipset!Blir till att dra på loppis på lördagsmorgon :) Och tack också för all annan inspiration du bjuder på här och på Instagram. Finfint! Trevlig helg till dig och de dina.

vitahusetochelvis sa...

du har ett väldigt fint hem :) snyggt pyssel!

LIVSGLITTER sa...

Snyggt!!!

Madeleine sa...

Åh din blogg är så kul att läsa! Älskar alla fina inrednings bilder du lägger upp!
Jag måste bara få fråga, är du inredningsarkitekt eller jobbar du som något annat inom inredningen?
Massa kramar!

Daniella Witte sa...

Härligt att ni alla gillar inspirationen här!

-Madeleine, jag har jobbat många år på Ikea som inredningsdesigner innan jag för drygt ett år sedan frilansar på heltid som Inredare, Stylist och fotograf.

Kram D

Nellie - the Flying Hippo sa...

Vad snyggt med de svarta stjärnorna som väggdekoration! Jag fyndade en stjärna i koppar på en second hand butik tidigare i veckan. Kram

Stenmur & Gärdsgård sa...

Vackert och enkelt! Helt i min smak och visst är det underbart att besöka Myrorna, stadsmissionen eller vad man nu tar sig an...det finns så mycket fint och med lite färg så...

Stor kram!
Malin

Dynamisk Salong sa...

For en herlig blogg du har! Så glad at jeg fant deg i vrimmelen av blogger! :-) Gleder meg itl å følge deg videre. God uke! Beate